پیشرفتهای قابل ملاحظه ای که درتکنولوژی ساخت مواد لامینیت در دندانپزشکی زیبایی صورت گرفته است ، باعث افزایش دوام ، بهبود کیفیت و زیبایی لامینیت ها شده است . اگر بخواهیم بصورت خلاصه موارد کاربرد این درمان پیشرفته در دندانپزشکی زیبایی را نام ببریم  میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بیمارانی که به دلایل مختلف قادربه انجام درمانهای ارتودنسی رایج نمی باشند. در این گونه مواقع دندان پزشک زیبایی معمولا یکی از انواع لامینیت را به بیمار تجویز می کند.  دلایل عدم تمابل به ارتودنسی می تواند مختلف باشد(اعم ازسن بالا ، محدودیت شغلی و زمانی ،سابقه برگشت دندانها بعد ازارتودنسی،خفیف بودن درصد ناهنجاری دندانی چند دندان بنحوی که لزومی به درمانهای وسیع ،وقت گیر وگاهی همراه با کشیدن دندانها درارتودنسی نباشد.)

بیمارانی که دندانهای ردیف ومرتب دارند(حتی بعدازارتودنسی)ولی عدم تناسب درسایز وفرم یا رنگ منجر به نامتناسب شدن طرح لبخند بیمارمی شود. در این گونه موارد نتایج حاصل از ارتودنسی مورد رضایت بیمار نبوده است و بیمار از روش لامینیت کامپوزیت استفاده می کند.

بیمارانی که از رنگ دندان رنج می برند و  دندانهای بسیارتیره دارند وبه دلایل مختلف دندانها نسبت به روشهای بلیچینگ(سفید کردن دندان)مقاومت نشان داده ورنگ دندان روشن نمیشود.درنتیجه بهترین راه برای داشتن دندانهای بسیارسفید به همراه پایداری رنگ،لامینیت دندانها میباشد.